Monday, June 1, 2015

Crate Paper - The Winner is...

Hi everyone!
Salut tout le monde!

I was so happy this morning when I woke up and saw that I was the 1st place winner of the Mason Jar contest Crate Paper have been hosting the past 2-3 weeks!! I was lucky I got 2 of these cute little jars in my June Citrus Twist Kit!!! The challenge was to make something creative with them. I thought that a picture of the beach would be awesome to pair it with a jar full of "sand" and "sea stars".
J'était tellement heureuse ce matin quand je me suis réveillée et que j'ai vu que j'avais remporté le premier prix au concours de Crate Paper. J'ai été chanceuse, grâce à mon kit de Juin de Citrus Twist Kit, j'avais en ma possession deux petits pots Mason alors j'ai pu participer. Le défi était de les utiliser de façon originale et créative. J'ai décidé de faire un semblant de sable avec des étoiles de mer. Mon voyage à Myrtle Beach a été parfait pour faire une belle photo de plage. 

Here's my layout:
Voici ma page:





Here's my little jar. :) I used patterned paper and glitter cardstock for the stars and I used my BRAND NEW TYPEWRITER (Woohoo!!!) for the little words. :) The golden sequins are representing sand. I wouldn't put real sand on a layout because I read somewhere that micro bugs could end up destroying the paper…
Et voici mon petit pot Mason. :) J'ai utilisé du papier à motifs et du carton pailletté jaune pour les étoiles de mer et j,ai utilisé ma toute nouvelle machine à écrire (Whoohoo!!!!) pour faire les petits mots. Les paillettes dorées remplacent le sable. Je n'utiliserais jamais de sable sur une page parce que j'ai déjà entendu dire que des micro-bibittes qui se trouvent dans le sable pourraient manger le papier. 



It's crazy the beauties you can find in your stash when you look in another way… This time I went through my scrap room looking specifically for Crate Paper products and I remembered that Crate Paper was almost the only brand I could find in Switzerland when I started scrapbooking in 2008, and I loved them!, so I have quite a few old but cute embellishments from them like this beautiful flower and little note chipboard sticker. (these are NOT from 2008 though. lol)
C'est fou tout ce qu'on peut trouver dans notre salle de scrap quand on la regarde différemment. Cette-fois je cherchais des produits de Crate Paper et j'ai été surprise quand je me suis souvenu que la première compagnie qui a sorti du matériel de scrap en Suisse quand j'ai commencé à scrapper en 2008 était Crate Paper. Et j'aimais beaucoup leurs produits.  J'ai donc quelques feuilles de chipboard comme cette joli fleur et le petit "note". 


Here some Maggie Holmes ephemera cuteness, some of my favorite puffy stickers from Studio Calico , lots of layering and white paint + pink Color Shine from Heidi Swapp. This "love this" paper is so versatile. With the pink paint splatters, I love it.
Ici on a des embellissements de Maggie Holmes, mes petits coeurs dorés préférés (de Studio Calico), beaucoup de papier pour créer de l'épaisseur sous ma photo, du color chine rose de Heidi Swapp et des gouttes de peinture blanche. Sur du kraft, les gouttes blanches viennent me chercher! :)


And here's just another view of the little jar. :)
Et voici une autre prise de vue de mon petit pot Mason. :)

THANK YOU so much Crate Paper for choosing my layout as the winner project! You made me very apply!!! And I absolutely loved to play with your products. I find the result quite beautiful. :)
MERCI énormément Crate Paper d'avoir choisi ma page comme projet gagnant du concours! Ca a fait ma journée!!! J'ai adoré jouer avec les produits Crate Paper que j,avais et sincèrement, j'adore le résultat. :)


Marie


11 comments:

MariePierre said...

Tellement beau et, en effet, ton idée d'utilisation du pot Masson est très originale. Je crois que j'en ai en bois... Et comme je me souviens que tu avais dit qu'il était possible de coudre sur du wood veener, je vais essayer quelque chose du genre.

Cyndi said...

Congratulations! A delightful page! I have loved following you through the years.

Marie-Pierre Capistran said...

Tout à fait, tu peux coudre le bois avec la machine à coudre! Tu viendras me laisser un lien quand tu auras fini ton projet!! :)

Marie-Pierre Capistran said...

Ahhhhh, merci Cyndi!!! T'es donc bien gentille!!! 😊

Marie-Pierre Savard said...

WOW! J'adore. Moi qui est accro aux paillettes, c'est sûr que je vais reprendre cette idée quelque part. ;-)

Gab said...

That is such great news! Big congrats to you! And your LO is fantastic - just love the mason jar with the sand sequins and words! And how cool that you have a typewriter!

Nounette said...

Félicitation!!! Ta page est superbe, et ton pot est juste splendide!!! Quelle merveilleuse idée ces sequins à la place du sable! J'adore ces petits mots que tu as glissés au milieu.

Amy B. said...

Did you make the love this paper or is it part of a paper line?

Marie-Pierre Capistran said...

Its a paper. From Maggie Holmes I believe.

Amy said...

Thanks - that helped me find it. It is a great page and I can't wait to copy it! One more question....are the sequins, stars and words loose in the jar or did you secure them? Thanks again! It is a gorgeous page!!

Marie-Pierre Capistran said...

Hi Amy, I didn't secure all the sequins and stars and words, but I did glue the ones peaking out of the jar. They help the other ones to stay in the jar. :)